Det blir ett KS..

Ja.. vändningsförsöket gick inte så bra.. bebisen ligger eller sitter med stjärten neråt..
Å där vill den sitta..


Barnmorskan ville inte hålla på å bråka för mycket med den.. så efter 3 vändningsförsök gav hon upp..
Vilket va helt okej för mig.. det va inte så där värst trevligt..

Men dom va så snälla å försiktiga.. å lyssnade jätte mycket på mig..

Så nu kommer vi få en tid för ett infomöte om snitt på förlossningen.. å sen en tid för själva snittet..

Men allt kommer att ske inom 10-12dagar...

Gud.. så svårt att greppa att vi ska bli föräldrar om ca 10dagar..  helt galet.. men helt fantastiskt!

Men vi har bestämt oss för att hålla själva snitt datumet hemligt.. det klart.. min pappa å syrra.. å tommys föräldrar kommer att få reda på det..
Men sen e det stopp.. heheh..


Varför vi har bestämd oss för det... e att vi vill att allt ska ske så lugnt som möjligt.. å så kan vi meddela alla sen när vi vet att allt har gått bra.. å både bebisen å jag mår bra..

Sen blir det lite mera speciellt om det bara e jag å tommy som vet om när vi ska få barn..


Men lovar alla.. att vi hör av oss så fort som möjligt!.. å berättar hur allt gick..

Ett KS e väl inte från början mitt förstahands val... men har vant mig med tanken nu..

Jag förstår att jag inte kommer "smita" från smärtan.. om jag förstår det rätt.. gör det djävulskt ont!!...
Å med alla rätt.. man har ju ändå fått hela magen å livmodern uppskuren..

Men det finns även positiva saker med ett snitt oxå.. å jag försöker koncentrera mig på dom..


Tex.. vi har ju hundarna.. nu kan pappa (ja pappa ska passa hundarna) komma å hämta dom dagen innan.. vi kan packa ner alla hund-saker.. mat mm..
Så slipper vi lämna dom ensamma hemma i all hast å i panik..

Vi kan packa å planera våra saker i lugn å ro.. mentalt förbereda oss..
Mysa tillsammans.. kvällen/dagarna innan.. så upplevelsen blir så lugn å positivt som möjligt..

Tommy tar ledigt från jobbet.. å kan meddela dom i god tid..

Vi kommer ha våran bebis i våran famn på bara ett par minuter... (åå.. längtar så mycket)

Å vi kommer slippa rädslan att det ska bli några förlossnings-skador.. vilket faktiskt kan hända! (dock inte så vanligt)..

Det e mycket mindre stress för bebisen att bli född med KS.. å mår den bra.. jag då spelar ingen smärta i värden någon roll..


Det e sånt här jag tänker på... så allt annat det där läskiga som att få magen uppskuren mm försöker jag koppla bort helt!...

Men ett snitt kan inte undvikas.. det måste göras.. helt enkelt..
Bebisen ska ut..


Klart jag vet vad som kan hända.. klart jag vet att det inte kommer bli en dans på rosor speciellt dagarna efter..

Men inget blir bättre av att tänka på det.. jag tror mer på att jag ska försöka bara se det som e bra med ett KS..
Då kanske jag inte bli lika rädd och orolig där..


Så får man ta allt det där med rehabiliteringen efter..








Kommentarer
Postat av: Denise

Jag har fäljt din blogg länge. Jag håller tummarna för att allt går som det ska och hoppas på en bild på den lill* snart =)

//Denise

2009-12-03 @ 20:31:33
Postat av: Helle

Va spännande vännen!

Jag förstår verkligen varför du inte vill berätta för alla! Å jag hoppas att ingen bråkar med dig om det för då kan jag komma å prata med dem :D

Jag håller alla tummar jag har och något annat som är riktigt bra med ks..man är redan på sjukhuset om något skulle hända :D å du slipper föda i en taxi ;) hihi

Massa stärkande pussar å kramar!

2009-12-04 @ 07:02:28
Postat av: Tina

Nja så ont gör det inte..men det gör lite ont ganska länge efter tex då man ska sätta sig upp i sängen dvs det gånger man använder magmusklerna.



Dagarna på BB har du inte ont för då får man morfin sprutor som är..tjaa ganska intressanta, jag somnade flera ggr mitt i mina egna meningar haha...sen får man med sig piller hem..



Hoppas allt går bra och att bebis är frisk och mår bra:)



/Tina

2009-12-04 @ 19:21:34
URL: http://tinawedin.blogspot.com/
Postat av: Emmi

Snart är det dags :D

Lycka till och kram!

2009-12-04 @ 20:52:13
URL: http://eemmiii.blogg.se/
Postat av: Emma

Vi fick också ett planerat ks då Ebba satt med baken neråt också. vi fick därimot reda på att vi skulle bli föräldrar 4 dagar senare, på min födelsedag den 23 december. Haha det är sjukt ha ett datum då man blir mamma och pappa. Hoppas att allt gick bra.



När du sedan får börja träna om du är intresserad av det så försök hitta ett CORE pass, det stärker upp musklerna som vi som är snittade i princip inte har. Min instruktör är även hon snittad och efter 7 år så känner hon fortfarande av det ibland. Men klart vi har ju fått en del avskuret.



Nä slut svamlat hoppas det gick bra som sagt och ta det lugnt nu ibörjan! :)



Förresten läste om någon som fick morfin sprutor. Hade du sån tur? De fick inte jag inte utan panodil och voltaren haha skillnad det kan vara.

2009-12-13 @ 14:25:22
URL: http://gaffelroad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0