Ojoj.. här uppdateras det dåligt...

Ja.. länge sen jag bloggade här...

Så vad har hänt sen sist...

Jonna har fått en liten son..  å han är jätte fin!

Dock har jag inte haft nöjet att få träffa honom ännu.. men det kommer.. vi kommer ju ha hela livet på oss att träffas..
Allt gick iaf jätte bra.. Jonna va såå duktig.. (undra om jag kommer att va det?)..

Allt gick tydligen på ca 17timmar.. vilket enligt min BM är ganska normalt..

Liten.. (han kallas än så länge för det).. vägde ca 4100g.. å va 52 lång..
En lagom kille.. inte allt för lite.. å inte för stor..

Just nu längtar jag som en galning efter våran bebis.. vill oxå!!

Våran bebis har fortfarande inte vänt sig.. så vi får se om det inte blir ett snitt ändå... känns nästan som det..
Men.. bebisen har fram till 30/11 att vända på sig själv.. annars ska vi försöka vända den..
Å om inte det funkar.. ja då får det väl bli ett snitt då..

Just nu ser jag både för och nackdelar med snitt...

Fördelar:
* Bebisen slipper stressen att födas.. och riskerna!
* Vi vet exakt när bebisen kommer att komma.
* Man slipper en lång förlossning.. man har ju faktiskt sin bebis på bara någon timme..
* Jag slipper ha ont under en förlossning.

Nackdelar:
* Det är en operation
* Jag "missar" en vanlig förlossning
* Jag kommer säkert att ha mer ont efter ett snitt än efter en vanlig förlossning
* Jag kommer att ligga kvar på sjukhuset upp till 10dagar
* Det är en längre rehab än efter en vanligt förlossning.


Liten







Kommentarer
Postat av: Helle

DU KOMMER UTAN TVEKAN KLARA FÖDANDET GALANT! Oavsett på vilket sett sötnosen behagar komma ut :D Du är inte den enda som längtar och jag hoppas jag hinner se knytet innan jag flyttar. Annars vet du att jag kommer kräva daglig fotouppdatering :D

Kram!

2009-11-16 @ 19:23:51
Postat av: Karin

Hehe.. jaaa.. jag e ganska övertygad att jag kommer klara det.. det e inte det..

2009-11-16 @ 21:59:07
URL: http://tredagarsblues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0